Smażenie – dlaczego warto je ograniczyć?

Przygotowując posiłki często korzystamy z patelni, na której smażymy potrawy. Nie jest to zdrowe rozwiązanie, ponieważ smażenie to nic innego jak ogrzewanie produktów – warzyw, mięsa czy ryb, w tłuszczu.

Oczywiście, wyróżniamy dwa rodzaje smażenia – płytkie i głębokie. O ile to pierwsze nie jest dość niebezpieczne dla naszego zdrowia, tak smażenie w głębokim tłuszczu już tak.

Trzeba wiedzieć, że olej to tylko puste kalorie – zero składników odżywczych. Poza tym podczas smażenia produkowane są toksyczne oraz rakotwórcze związki, które mogą być niebezpieczne dla naszego zdrowia.

Ponadto warto wiedzieć, że smażenie pozbawia potrawę wielu składników odżywczych. Należy także pamiętać, że posiłki smażone są ciężkostrawne i wymagają od żołądka, trzustki oraz jelit sporego wysiłku przy trawieniu.

Chcąc się zdrowo odżywiać nie trzeba całkowicie rezygnować ze smażenia. Trudno o przygotowanie niektórych posiłków, nie wyciągając patelni.

Warto jednak ograniczyć tę metodę sporządzania posiłków, zastępując ją gotowaniem na parze lub pieczeniem. Jeśli jednak potrawa wymaga smażenia, należy sięgać po świeży olej słonecznikowy czy oliwę z oliwek.

https://aspazja.pl/zabiegi/mezoterapia-kwasem-hialuronowym www.interpretacje.net.pl