Co zyskasz dzięki spożywaniu warzyw?

Mówiąc o zdrowym odżywaniu sporo czasu poświęca się zachęcaniu do jedzenia warzyw w dużych ilościach. Nie od dziś wiadomo, że warzywa to doskonałe źródło witamin, błonnika oraz innych substancji odżywczych.

Co zyskujemy dzięki spożywaniu kilku porcji warzyw w ciągu dnia? Jedząc warzywa codziennie, w odpowiednich ilościach, możemy zredukować ryzyko zachorowania na niektóre nowotwory. Buraki, marchew, sałata czy rzodkiewka zawierają substancje antyrakowe i z tego powodu lekarze zalecają ich spożywanie w profilaktyce nowotworowej.

Ponadto witaminy i minerały zawarte w warzywach mogą zapobiec wystąpieniu cukrzycy oraz chorób serca. Spożywanie warzyw może skutecznie uchronić przed miażdżycą oraz zawałem serca.

Poza tym dieta bogata w warzywa znacząco obniży poziom ciśnienia we krwi oraz poziom cholesterolu. Oczywiście, nie można zapominać, że jedzenie warzyw to również sposób na zdrowe i mocne włosy, paznokcie, ładną cerę oraz zgrabną sylwetkę.

Jak widać, warzywa zawierają cenne składniki, które mogą uchronić nasz organizm przed chorobami oraz znacząco poprawić nasz stan zdrowia.

www.pinb.czest.pl